Meppel Hervormde kerk | ||
Johann Sebastian Bach (1685-1750) | Praeludium in c Geluidsvoorbeeld | |
Allein Gott in der Höh sei Ehr | ||
Wer nun den lieben Gott lässt walten | ||
Fuga in c | ||
Georg Böhm | Cappriccio in D | |
Johann Godfried Walther | Meinem Jesu lass ich nicht | |
Smilde Hervormde kerk | ||
Johann Christian Kittel | Praeludium in a | |
Straf mich nicht in deinem Zorn | ||
Ludwig van Beethoven (1770-1827) | Flötenuhrstück in F | |
Assen Jozefkerk | ||
Felix Mendelsohn-Bartholdy | Sonate nr. 1 |
Reformatorisch Dagblad, 10 mei 2004, p. 15. Op de eerste cd uit de setie "Drentse Orgels" bespeelt Erwin Wiersinga de orgels van de hervormde kerken te Meppel, Smilde en Assen. Het (voorlopig) laatste hoofdstuk in de veelbewogen geschiedenis van het in aanleg uit 1716 daterende orgel te Meppel omvat een herintonatie door Flentrop tussen 1981 en 1989. Deze aanmerkelijke verbetering ten spijt blijf ik de klank als koel ervaren, ongetwijfeld ten gevolge van het feit dat de moderne, starre windvoorziening is gehandhaafd. Het orgel ademt niet mee met de organist. Groot is dan ook mijn respect voor Erwin Wiersinga, die hier in werken van Bach, Böhm en Walther desondanks zulke overtuigende muzikale prestaties levert. Luister naar het Bachkoraal BWV663: elke noot krijgt het juiste gewicht, geen detail blijft onbelicht en toch gaat de grote lijn niet verloren. In de Koepelkerk in Smilde klinken een vitaal praeludium en een koraalpartita van Kittel, gevolgd door de Flötenuhrstück van Beethoven, waarin de voor Van Oeckelen zo kenmerkende wijde fluitregisters (Holfluit 8 en Nachthoorn 4) een hoofdrol vervullen. In Assen moest Van Oeckelens opus 1 in 1894 plaats maken voor een nieuw instrument, dat geleverd werd door de firma Van Dam. Het Van Oeckelen-orgel staat nu in Havelte en zal op de hierboven aangekondigde cd-set te beluisteren zijn. Op deze Drenthe-cd presenteert Erwin Wiersinga het Van Dam-orgel met een rake vertolking van Mendelssohns eerste sonate. Wiersinga en VLS geven hier een uitstekend visitekaartje af Het land van Bartje mag trots zijn op zulke ambassadeurs! N.a.v. "Drentse Orgels I"; (Meppel, Smilde, Assen); Erwin Wiersinga; VLS Bellen, VLC 1091. Dick Sanderman Reformatorisch Dagblad, 11 september 1992, p. 23 door Dick Sanderman |
Havelte Hervormde kerk door Dick Sanderman | ||
Wilhelm Gottlieb Hauff jr. (1793-1858) | Uit "Zes orgelstukken"" Allegro, Het volle Werk, met een zacht klavier Geluidsvoorbeeld | |
Johann Gottlob Werner (1777-1822) | uit: "Orgelschule oder Anleitung zum orgelspielen und zur richtigen kenntniss und Behandlung des Orgelwerks" Allegro | |
Hendrik Pieter Steenhuis (1850-1934) | Verjaardagsmarsch uit de Harmoniumspeler | |
Smilde Hervormde kerk door Piet Wiersma | ||
Felix Mendelsohn-Bartholdy | Andante met variaties | |
Nachspiel in D | ||
Ruinerwold Hervormde kerk door Dick Sanderman | ||
Dick Sanderman | Improvisatie over "God enkel licht" | |
Johannes Bernard van Bree (1801-1857) | ||
Johann Christian Heinrich Rinck (1770-1846) | Jesu meine Freude | |
Michael Gotthard Fischer (1770-1829) | Nachspiel fürs volle Werk |
Radeker-Garrels orgel Anloo Wim van Beek
26 tracks | Werken van o.a. Georg Muffat (1653 -1704) Jan Pietersz. Sweelinck (1562 - 1621) Anthoni(e) van Noordt (?- 1675) Dietrich Buxtehude (1637-1707) Johann Pachelbel (1653-1706) Carl Philipp Emanuel Bach (1714 - 1788) en P. Jose Larrañaga (18e eeuw). (details volgen later) |
Muziek uit Anloo - deel IV van Sweelinck tot Bolt door Pieter Pilon
Hoofdorgel | |
1 Klokgelui, Radeker/Garrels | |
2 "Wie schön leuchtet der Morgenstern " Anoniem (5 variaties) | |
3 'Danserye' , "zeer lustich ende bequaem om spelen op alle musicale Instrumenten" 1551 Tielman Susato a. Pass et medio b. Gaillarde "Die Herrin" c. Königstanz d. Basse dance "mein Verlangen" e. Ronde f. Hupfauf | |
4 Anoniem Radeker-Garrels-orgel Ein feste Burch ist unser Gott | |
5 Praeludium in g Franz Tunder | |
6 " Wir glauben all'an einen Gott, Vater " Johann Sebastian Bach a 2 Clav. e Pedale doppio | |
7 Praeludium E-dur Bux WV 141 Dietrich Buxtehude | |
Kabinetorgel | |
8 Enige delen uit "Flötenuhr 1793 Joseph Haydn | |
9 Friedrich Wilhelm Marpurg Freijtag kabinetorgel Allegro uit Sonate III | |
Koororgel (van Vulpen) Met medewerking van Erik Wijma, hobo | |
10 Fantasia g-moll voor hobo en orgel Johann Ludwig Krebs | |
11 "Liebster Jesu, wir sind hier" hobo en orgel | |
12 Menuett in D KV 355 Wolfgang Amadeus Mozart (transcriptie voor orgel van Francesco Finotti) | |
13 Variaties over Psalm 130 Klaas Bolt |
Historische Orgels, Radeker/Garrels-Orgel
Magnuskerk Anloo Harald Vogel
Toccata primi toni
Sweelinck Jan Pieterszoon |
|
Psalm 116
Sweelinck Jan Pieterszoon |
|
Fantasia auf die maier eines Echos in a
Sweelinck Jan Pieterszoon |
|
Psalm 42
Goudimel Claude |
|
Psalm 42
Speuy Henderick Janszoon |
|
Psalm 42
Noordt van Anthoni |
|
Englischer Mascherada
Radeck Johann Rudolph |
|
Freu dich sehr O meine Seele
Böhm Georg |
|
VIII Suites Ouverture Octava
Havingha Gerhardus |
|
Capricette V
Lustig Jacob Wilhelm |
|
Capricette VI
Lustig Jacob Wilhelm |
|
Preludium in d
Böhm Georg |
|
John Rutter (1945) | Toccata in seven | |
Johann Sebastina Bach (1685-1750) | Nun komm, der Heiden Heiland BWV 659 | |
Dieterich Buxtehude (1637-1707) | Preludium in D BuxWV 139 | |
J.S. Bach | Liebster Jesu wir sind hier BWV 731 Erbarm dich mein o Herre Gott BWV 721 Wo soll ich fliehen hin BWV 646 |
|
Johann Gottfried Walther (1684-1748) | Concerto in b naar Vivaldi | |
J.S. Bach | Herr Gott nun schleuss den Himmel auf BWV617 Erschien ist der herrliche Tag BWV 629 Wer nun den lieben Gott lÁsst walten BWV642 Uch ruf zu die Herr Jesu Christ BWV 639 Jesu meine Freude BWV 610 |
|
Dieterich Buxtehude | Fuga in C BuxWV 174 | |
Felix Mendelssoh Bartholdy (1809-1847) | Fuga in C (uit sonate III) | |
Herbert Murill (1909-1952) | Postlude on a ground | |
Malcolm Archer (1952) | Cantilene | |
Hendrik Andriessen (1892-1981) | Thema met variaties | |
Dalen, Hervormde kerk
Orgelklanken uit
Dalen, Jan Zwanepol orgel en Margreet Datema – Stauttener dwarsfluit
|
|||||||||||||||||||||
Hoogeveen Oosterkerk
CD Intermezzo (I) Erik Pastink op de orgels van de Oosterkerk te Hoogeveen en Gereformeerde kerk te Den Ham. Opname
door Twicemusic
Hoogeveen | ||
J. P. Kellner | Preludium | |
C.S. Lang | Tuba Tune | |
Erik Pastink | Improvisatie over "Samen in de naam van Jezus" | |
Jan Mulder | Sinfonia "Geprezen zij de Heer" | |
Erik Pastink | Improvisatie over psalm 98 | |
Den Ham | ||
Martin Groenewold | Canonisch voorspel over psalm 75 | |
Canonisch voorspel over "Op bergen in dalen" | ||
Erik Pastink | Jeruzalem medley | |
Jan Mulder | Fantasie over "Wie maar de Goede God laat zorgen" | |
Thijs van Leer | Sylvia | |
Erik Pastink | Fantasie over "Eens als de bazuinen klinken" | |
Opwekkingsmedley | ||
CD Intermezzo (II) Erik Pastink op de orgels van de Dominicanerkerk te Zwolle, Plantagekerk te Zwolle en de Vredehorstkerk te Hoogeveen Opname door Twicemusic |
Hoogeveen | ||
Andrew Loyd Webber | Memorie | |
Rogier van Otterloo | Rondo | |
M. Magne, E. Marney | Cent mille chansons | |
Zwolle Dominicanerkerk | ||
Frantisek Tuma | Sonate | |
Harm Hoeve | "Hij kwam bij ons heel gewoon" | |
G.P. Telemann | Allegro | |
Zwolle Plantagekerk | ||
Jan Mulder | Fantasie "Kom nu met zang van zoete tonen" | |
Erik Pastink | Improvisatie over psalm 68 | |
Improvisatie over "Welk een vriend is onze Jezus" | ||
Martin Groenewold | Improvisatie over "Alle Menschen werden Brüder" | |
Trio over "Wat God doet dat is welgedaan" | ||
Erik Pastink | Fantasie over "Dankt, dankt nu allen God" | |
Hoogeveen, Gereformeerde Hoofdstraatkerk
Martin Groenewold bespeelt het orgel van de Hoofdstraatkerk te Hoogeveen |
CD1: Diverse opnamen | ||
Charles Wesley | Air en Gavotte | |
Martin Groenewold | Improvisatie: Ruwe stromen mogen woeden | |
Nicolas Jaques Lemmens | Fanfare | |
George Friedrich Handel | Orgelconcert in Bes | |
Martin Groenewold | Improvisatie: Waarheen pelgrims gaat gij | |
W.R. Driffil | Toccata in f | |
Martin Groenewold | Improvisatie: wat de toekomst brenge moge | |
Cornelis de Wolf | Passacaglia koraal en fuga over Wie maar de goede God laat zorgen | |
Jan Zwart | Hymne psalm 75-1 | |
FeikeAsma | Hollandse Rapsodie | |
Martin Groenewold | Wilhelmus (samenzang) | |
Johann Sebastian Bach | Preludium en fuga in b | |
Cesar Franck | Pastorale | |
Willem Mudde | variaties en Fuga over: Waer men sich al keerd of wend | |
MaxReger | Introduktie en fuga | |
Paul Chr. van Westering | Fanfare, berceuse en koraal over Al is ons prinsje nog zo klein | |
Albert Renaud | Toccata | |
Martin Groenewold | Improvisatie: Wij willen Holland houden |
LP uit de jaren 60 door Nico Verrips en Marjan Doorn en de meisjecantorij van Hervormde kerk |
Johann Sebastian Bach (1685-1750) Complete Organ Works
Volume 2 - Trio Sonatas and Fantasias (I) Trio Sonata No. 1 in E flat major, BWV525 Fantasia in C minor, BWV562 Trio Sonata No. 2 in C minor, BWV526 Fantasia and Fugue in C minor, BWV537 Trio Sonata No. 3 in D minor, BWV527 Fantasia in C minor, Anhang 205/Anh. II 45 Fantasia in C major, BWV570 Ewald Kooiman, organ Rec: March 1991, Grote of Mariakerk, Meppel, Netherlands. CORONATA COR 1313 [65.56] Het is alweer enige tijd geleden, dat ik u met plezier heb gewezen op een nieuwe serie orgelcd's, die zou verschijnen van de organist prof dr. Ewald Kooiman met de complete orgelwerken van Joh. Seb. Bach. De eerste cd was toen verschenen van het orgel in de Grote-of St. Bavokerk te Haarlem en bevat de toccata''s van deze grootmeester der orgelkunst. Nu is de tweede cd in deze serie verschenen. Ewald Kooiman heeft daarvoor qua orgel een interessante keus gemaakt. Hij bespeelt het van oorsprong uit 1712 daterende Jan Harmens Kamporgel in de Grote-of Mariakerk van Meppel. Opgenomen werden de sonates no. 1, 2 en 3, Fantasie c-moll (BWV 562), Fantasie und Fuge c-moll (BWV 537), en Fantasie C-dur (BWV 570). Het orgel van Meppel is niet zo bekend. Toch is het een bijzonder fraai klinkend instrument dat onder de handen en voeten van Ewald Kooiman voortreffelijk gedemonstreerd wordt. We behoeven de spelkwaliteiten van Kooiman hier niet nog eens aan te prijzen. Hij is gewoon een muzikaal speler, die ons steeds weer weet te boeien in voordracht en registratie. De Waarheidsvriend, 12 september 1991, pp. 13 - 14 door Maarten Seijbel |
Johann Sebastian Bach (1685-1750) Complete Organ Works
Volume 3 - Trio Sonatas and Fantasias (II) Fantasie und Fuge in G minor, BWV542 Trio Sonata No. 4 in E minor, BWV528 Fantasia (Concerto) in G major, BWV571 Trio Sonata No. 5 in C major, BWV529 Pièce d’Orgue (Fantaisie) in G major, BWV572 Trio Sonata No. 6 in G major, BWV530 Ewald Kooiman, organ Rec: August 1991, Grote of Mariakerk, Meppel, Netherlands. CORONATA COR 1413 [71.24] We hebben het in deze rubriek eerder vermeld, dat niet alleen Bram Beekman begonnen is met het opnemen van alle Bach-werken, maar dat ook prof dr. Ewald Kooiman nu reeds voor de tweede keer aan deze gigantische klus is begonnen. In deze serie is nu deel 3 uitgekomen, waarvan hij opnieuw gebruik heeft gemaakt van het orgel van de Grote-of Mariakerk te Meppel. Worden bij de uitgave van Bram Beekman dubbel-CD''s uitgebracht, Ewald Kooiman daarentegen doet het telkens met één CD. Het is overigens buitengewoon interessant om deze twee Bach-vertolkers na elkaar te beluisteren. Zelf spreek ik daar geen voorkeur over uit, omdat beide organisten als zeer knappe uitvoerders van de meesterwerken van Bach zijn aan te merken. Ewald Kooiman, waarover het bij deze CD gaat, is een ''bezadigd'' speler, die zich volkomen eigen heeft gemaakt met de orgelwerken van Bach en niet alleen met zorg de registraties heeft vastgesteld, doch zeker ook doelbewust het Meppeler-orgel daarvoor heeft uitgekozen. Met name het programma, dat hij voor deze CD heeft samengesteld, te weten: Sonate no. 4, e-moll. Fantasie G-dur, Sonate no. 5 C-dur, Sonate no. 6 G-dur, e.a. eist een orgel met een doordachte dispositie, waaraan dit orgel zeker voldoet. De opnamen zijn met zorg gerealiseerd, al missen we toch een beetje de akoestiek van een wat grotere kerk. Toch heb ik opnieuw met grote interesse kennisgenomen van deze voortreffelijke derde CD in de serie Bach-werken, vertolkt door Ewald Kooiman, waarvan ook de komende uitgaven met belangstelling tegemoet worden gezien. De Waarheidsvriend, 16 januari 1992, pp. 13 - 15 door Maarten Seijbel |
LP door Daniel
Chorzempa 6 triosonates van J.S. Bach Recensie Reformatorisch Dagblad 22 mei 1992 Gerrit Chr. de Gier Chorzempa Het is mij bekend dat ooit iemand een keuze wilde maken welke triosonate van J. S. Bach toch de mooiste zou zijn. Op voorhand was al te zeggen dat deze sportieve onderneming op niets zou uitlopen. Hij kon maar niet tot een keus komen en moest bekennen wat J. N. Forkel in 1802 reeds schreef: „Man kann von ihrer Schönheit nicht genug sagen". Inderdaad, bij elke sonate worden we als het ware op hoogstaande kwaliteit getrakteerd. Zeldzaam hoe hier muzikale eenvoud gaat sieren naarmate een solist zijn artistieke kunsten uitbuit. Daarom blijft een opname van de "Sechs Sonaten fiir Orgel" (BWV 525-530) een dankbaar initiatief. Naar wij mogen aannemen is het Daniel Chorzempa ook zo vergaan toen hij zich in 1972 voor dit Bach-project heeft ingezet. De vraag rijst of het muzikale beeld van toen nog reëel is. Met andere woorden: is Chorzempa in 1992 nog dezelfde als in 1972? Immers, muziek van Bach dwingt een goed musicus steeds weer tot diepere inzichten. En dan is een tijdsverschil van twintig jaar heel veel. Het orgel van de Grote kerk te Meppel bleek geschikt te zijn voor Chorzempa. Met deze kennis beseffen we tegelijkertijd dat we te maken hebben met een opname van de situatie voordat het orgel in de periode 1981-1989 door Flentrop is geherintoneerd. In zekere zin is deze dubbel-cd dus in tweeërlei opzicht verouderd. Onze algemene indrukken over de uitvoering moeten dan ook met inachtneming van het voorgaande worden gelezen. In alle sonates wordt het pedaalspel op achtvoets basis geregistreerd. Hiermee is al enigszins de voorkeur voor een lichte benadering aangegeven. Echter, Chorzampa''s spel verklaart het tegenovergestelde. Zijn aanslag is in het algemeen zwaar en er ontstaat veelal overdreven los spel wanneer het even lichter en frisser wordt. Zonder alles over één kam te willen scheren, moet worden gesteld dat dit in combinatie met nadrukkelijk gebonden spel een stereotiep geheel oplevert. Toegegeven, de orgelklank werkt ook niet overal mee. Koel aandoende registraties zetten bekoorlijke momenten op de tocht. Belichten we de triosonates als etudes dan gooit de virtuoze Chorzempa hoge ogen. Zelfs bij zeer hoge tempi komt alles moeiteloos en safe uit zijn vingers. Dat is ook niet voor iedereen weggelegd. De meeste aansluiting met Chorzempa hebben we bij de vijfde sonate. Daar vinden onze bezwaren de minste weerklank. Zo hebben we toch nog even een keuze gemaakt. N.a.v. "Johann Sebastian Bach; 6 Sonaten fiir Orgel; Trio Sonatas; Daniel Chorzempa; Philips; 422 946-2; ADD. |
|
Johann Christian Kittel | Preludio organo Pleno | |
Johann Sebastian Bach (1685-1750) | Gottes Sohn ist kommen (BWV 600) | |
Gelobet seist du Herr Jesu Christ (BWV 604) | ||
Dietrich Buxtehude (1637-1707) | Passacaglia in d | |
Johann Sebastian Bach (1685-1750) | Christ lag in Todesbanden (BWV 625) | |
Erschienen is der herrlich Tag (BWV 629) | ||
Dietrich Buxtehude (1637-1707) | Toccata en fuga in F | |
Komm Heiliger Geist Herre Gott | ||
Nun bitten wir den Heiligen Geist | ||
Johann Sebastian Bach (1685-1750) | Triosonate in Es (BWV 525) | |
Max Reger (1873-1916) | Scherzo in d | |
Joseph Jongen (1873-1953) | Choral in E opus 37-4 | |
Joseph Rheinberger (1839-1901) | Monologue in gis | |
Sigfried Karg-Elert (1877-1933) | Nun danket alle Gott | |
Jean Langlais (1907-19xx) | Pasticcio | |
Cor Kee (1900-1998) | Psalm 141 | |
Nico Verrips (1929) | Rondo Capriccio | |
Scherzo | ||
Mocht ik onlangs een cd met Bach-werken bespreken gespeeld
door prof. dr. Ewald Kooiman op het orgel van de Grote Kerk te Meppel, met
groot genoegen kan ik u thans van datzelfde orgel een cd aankondigen thans
bespeeld door de organist titularis van deze kerk Nico Verrips. Om te
beginnen zij vermeld dat organist Verrips een zeer overzichtelijk en boeiend
programma heeft samengesteld. Begonnen wordt met Preludio pro Organo Pleno
van Joh. Chr. Kittel (1732-1809), waarna het kerkelijk jaar gevolgd wordt.
Zo speelt Nico Verrips voor de kersttijd ''Gottes Sohn ist kommen'' en ''Gelobet
seist du, Jesu Christ'' van Joh. Seb. Bach; voor Pasen, eveneens van Joh.
Seb. Bach, ''Christ lag in Todesbanden'' en ''Erschienen ist der herrliche
Tag'' en voor Pinksteren ''Komm Heiliger Geist, Herre Gott'' en Nun bitten
wir den Heiligen Geist'' van Dietrich Buxtehude, met daartussen de
Passacaglia d-moll van Buxtehude, alsmede diens Toccata en Fuga F dur en
niet te vergeten de Eerste Triosonate van Bach te spelen. De tweede helft
van deze cd is gevuld met composities na 1875 ontstaan, waarvan ik u met
name wil noemen het Scherzo d moll van Max Reger, Choral opus 37 E dur,
Joseph Jongen, Monologue gis moll, Joseph Rheinberger, Ps. 141, Cor Kee en
twee werken van de organist zelf: Rondo Capriccio en Scherzo. Voorts zij
gezegd dat Nico Verrips een zeer boeiend speler is die ''zijn'' orgel op
deze prachtige cd uitstekend weet te etaleren. Het historische orgel van
Meppels Grote Kerk is niet alleen het grootste orgel van Drenthe doch ook
een zeer klankrijk instrument. De opname is technisch ook uitstekend te noemen, al is het jammer dat deze kerk over weinig akoestiek beschikt, wat overigens niets afdoet van de kwaliteit van deze aanbevelenswaardige uitgave die onder meer besteld kan worden voor de prijs van ƒ 34, —, incl. verzendkosten bij het bureau van de gemeenschappelijke Orgelstichtingen, Postbus 105, 8080 AC Elburg. De Waarheidsvriend, 7 november 1991, pp. 13 - 14. Maarten Seijbel |
Concertare Mannes Hofsink 2016
Tulip
records
1. Toccata in F (BuxWV 157) Dietrich Buxtehude (1637-1707) |
|
Oude Gereformeerde kerk te Meppel: Gerben Mourik (orgel) en Henk Kapaan (hobo) spelen composities van A.J. Keijzer, J.J. van den Berg, H. Andriessen, J.W. Hertel, S. Karg-Elert, M. Reger, F. Liszt, J.L. Krebs, J.P. Sweelinck en enige improvisaties van Han Kapaan & Gerben Mourik | ||
Lied
van verlossing Gereformeerd kamerkoor Amersfoort olv. Jannes Munneke
Samenzang Peter Sneep orgel
Reformatorisch Dagblad, 28 februari 2005, p. 15 |
|
Roden, Catharinakerk
Handel & Friends Theo Jellema en Erwin Wiersinga.
Catharinakerk Roden en Waalse kerk Leeuwarden
Roden | ||
Georg Friedrich Handel | Suite in g (1720) | |
Georg Philipp Telemann | Sonate in D | |
Jacob Wilhelm Lustig | Capricetten II, IV, VIII en X | |
Leeuwarden | ||
Georg Friedrich Zachow | Herr Gott, dich loben wir, Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ, Fuga in G | |
Georg Friedrich Handel | Ouverture tot Arminius (1737) | |
Maurice Greene | Voluntary in G (getransp. naar F) | |
Maurice Greene | Voluntary in c | |
Jacob Wilhelm Lustig | Capricetten XXII en XIII | |
Georg Philip Telemann | Fantasia in d | |
Georg Philip Telemann | Fantasia in A | |
Georg Friedrich Handel | Fuga (uit Suite in F (1720) | |
Rolde, Hervomde kerk
Opname werd rond 1967 in de kerk van Rolde gemaakt voor de
restauratie van het orgel in de Gereformeerde Kerk aan
de Schutstraat in Hoogeveen.
(Klik op de afbeelding voor
een vergroting) (05)
Johann Sebastian Bach (1685-1750) | Allein Gott in der Höh sei Ehr (BWV 717) | |
Erbarms dich mein, o Herre Gott (BWV 721) | ||
Johann Pachelbel | Magnificat sexti toni | |
Johann Godfried Walther | Concerto del sign. Tomaso Albinoni | |
Johann Sebastian Bach (1685-1750) | Christ lag in Todesbanden (BWV 695) | |
Georg Friedrich Händel ( | Sonate in e voor traverso en orgel met fluitist Dimitre Marinkev | |
Franz Xaver Schnizer | Sonate n. 4 in D | |
Henry Heron | Cornet Voluntary | |
Bert Matter | Gezang 286 | |
Gijs van Schoonhoven | Gezang 452 | |
Johann Sebastian Bach (1685-1750) | Fuga in c (BWV 575) | |
Westerbork Hervormde kerk
Christian Müller orgel Stefanuskerk Westerbork Arian van der
Mark
Zuidlaren, Gereformeerde Ontmoetingskerk
Piet Wiersma
speelt op het orgel van de Ontmoetingskerk in Zuidlaren Eurosound ES 47.287
Johann Sebastian Bach (1685-1750) | Fuga in G (BWV 577) | |
Sinfonia uit de cantate Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit (BWV 106) | ||
Felix Mendelsohn-Bartholdy (1809-1847) | Preludium en fuga nr. 1 opus 37 | |
Max Reger (1873-1916) | Straf mich nicht in deinem Zorn (Opus 67-37) | |
Loben den Herrn, den mächtigen König (Opus 67-24) | ||
Jesu meine Freude (Opus 67-21) | ||
Cesar Franck (1822-1890) | Piece Heroique | |
Johannes Brahms (1833-1897) | Schmücke dich o liebe Seele (Opus 122-5) | |
Leon Boelmann (1862-1897) | Priere a Notre Dame | |
Alexandre Guilmant (1837-1911) | Sonate nr. 4 | |
Zuidlaren, Gereformeerde Laarkerk
Zuidlaarder kerkklanken Eurosound ES 45.643